Thursday, August 7, 2014

MB keluarkan kenyataan 10 Ogos



ABDUL KHALID kekal ceria meskipun menghadapi tekanan daripada partinya sendiri agar meletakkan jawatan Menteri Besar Selangor.


KLANG – Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim akan mengeluarkan kenyataan mengenai kedudukannya sebagai Menteri Besar Selangor selepas mesyuarat kepimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada 10 Ogos ini.
Bagaimanapun, Abdul Khalid berkata, keputusan sama ada beliau akan mengekalkan jawatan itu atau sebaliknya hanya akan ditentukan oleh proses dalam Enakmen Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor.
“Tidak kira sama ada saya jadi Menteri Besar atau tidak, itu akan ditentukan oleh proses yang dilakukan seperti yang ditentukan dalam Enakmen Selangor (Undang-Undang Tubuh).
“Sekarang hanya bercakap tidak ada apa-apa pelaksanaan, untuk itu saya masih bekerja sebagai Menteri Besar dengan penuh minat dan bertanggungjawab,” katanya.
Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas majlis pelancaran Jambatan Ketiga Klang di Jalan Sungai Bertih di sini semalam.
Abdul Khalid berkata, desakan daripada kepimpinan partinya sendiri supaya beliau berundur menjadikannya lebih berazam bekerja lebih keras untuk rakyat negeri itu.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=0807&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_06.htm#ixzz39f5O1dst 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment