Thursday, July 30, 2015

Menteri baharu angkat sumpah


Dari kiri: Ka Chuan, Azalina dan Mohd. Salleh mengangkat sumpah jawatan masing-masing di hadapan Tuanku Abdul Halim di Istana Negara semalam.


KUALA LUMPUR – Enam menteri dan sembilan timbalan menteri baharu yang dilantik dalam rombakan Kabinet kelmarin mengangkat sumpah jawatan dan setia serta sumpah simpan rahsia di hadapan Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah di Istana Negara di sini semalam.
Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Hamzah Zainudin mendahului upacara tersebut diikuti Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, Datuk Seri Dr. Wan Junaidi Tuanku Jaafar dan Menteri Pendidikan, Datuk Seri Mahdzir Khalid.
Upacara itu diteruskan oleh Menteri Komunikasi dan Multimedia, Senator Datuk Seri Dr. Mohd. Salleh Tun Said Keruak; Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said dan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri II, Datuk Seri Ong Ka Chuan.
Seorang lagi menteri baharu yang dilantik ialah Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Datuk Wilfred Madius Tangau. Beliau tidak hadir pada istiadat itu kerana berada di luar negara.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2015&dt=0730&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_01.htm#ixzz3hK0OZC6l 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment