Wednesday, June 16, 2010

Keluar parti: DAP Perak cadang tuntut ganti rugi RM5 juta



16/06/2010 9:20pm

KUALA LUMPUR 16 Jun - DAP Perak berhasrat menguatkuasakan perjanjian yang ditandatangani semua wakil rakyatnya ketika pilihan raya umum 2008 yang menuntut mereka membayar ganti rugi RM5 juta jika keluar parti.
Pengerusinya, Ngeh Koo Ham berkata, keputusan itu berikutan seorang lagi wakilnya iaitu Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Malim Nawar, Keshwinder Singh, bertindak menjadi wakil Bebas dan menyokong kerajaan Barisan Nasional (BN) semalam.
"Kami telah memutuskan untuk menguatkuasakan kontrak yang ditandatangani antara wakil rakyat dan parti ketika mereka dipilih menjadi calon dulu,” katanya kepada pemberita di lobi Parlimen, di sini hari ini.
Keshwinder adalah wakil rakyat DAP Perak yang kedua berbuat demikian selepas ADUN Jelapang, Hee Yit Foong.
Mengulas lanjut, Koo Ham berkata, kedua-dua wakil rakyat tersebut turut menandatangani perjanjian itu yang antara lain menyatakan mereka yang menyertai parti lain harus meletak jawatan dan membayar ganti rugi RM5 juta kepada DAP.
Bagaimanapun katanya, keputusan akhir sama ada tindakan undang-undang akan diambil ke atas kedua-dua wakil rakyat itu akan dibuat selepas mesyuarat jawatankuasa kerja pusat parti pada 28 Jun ini. - Bernama

No comments:

Post a Comment