Friday, July 9, 2010

Projek tembikai emas RM50j




KOPERASI Atlet Malaysia Berhad (KAMB) akan menjalankan usahasama dengan Iris Corporatian Berhad untuk membangunkan projek pertanian tanaman tembikai emas secara komersial bernilai RM50 juta.
Projek pertanian berkonsepkan agro pelancongan terbabit dibangunkan di tanah seluas 40 hektar milik Perbadanan Pembangunan Pertanian Negeri Perak di Tanjung Tualang, dekat Batu Gajah, Perak.
Pengarah Urusan Iris Corporation, Datuk Tan Say Jim berkata, projek dimulakan awal bulan lalu itu dilaksanakan secara berperingkat.

“Bagi tahun pertama, Iris Corporation bertanggungjawab menguruskan ladang berkenaan dan dalam masa sama, pihak kami akan memberikan latihan kepada ahli KAMB,” katanya pada majlis menandatangani kontrak antara KAMB dan Iris Corporation di Kuala Lumpur, semalam.

Beliau sebelum itu menandatangani perjanjian dengan Pengerusi KAMB, Datuk Paduka Dr Mumtaz Begum Abdul Jaffar.

Hadir sama, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dan isteri, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali dan Ketua Pegawai Eksekutif The New Straits Times Press (M) Bhd (NSTP), Datuk Anthony Firdauz Bujang.

No comments:

Post a Comment