Friday, July 9, 2010

Tiga polis jujur dapat penghargaan

AMPANG: Sikap jujur seorang pegawai dan dua anggota polis Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang Jaya kerana menolak rasuah RM26,000 menerima penghargaan daripada Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM).
Ketiga-tiga mereka iaitu Inspektor Mohd Khairul Hafiz Yaacob, Koperal Ariffin Yahaya dan Koperal Shahrizal Mat Halili menerima sijil penghargaan dan cenderahati kerana penolakan suapan daripada seorang warga Pakistan untuk membebaskan 16 pekerjanya warga asing yang ditahan dalam serbuan, Khamis lalu.
Setiausaha Kerja PPIM, Datuk Nadzim Johan berkata, pihaknya menghargai sikap integriti dan jujur polis dan menganggap ia tanggungjawab terbesar polis.

“Bagi saya, sekiranya anggota polis itu tidak menerima sogokan, saya menganggapnya sebagai 'hero' dalam masyarakat. Oleh itu, saya minta orang ramai untuk terus menyokong kerja polis yang berterusan menyelamatkan nyawa masyarakat,” katanya. Ketua Polis Ampang Jaya, Asisten Komisioner Abdul Jalil Hassan, berkata lelaki warga Pakistan itu ditahan sebaik dia mengeluarkan wang.

No comments:

Post a Comment