Monday, September 20, 2010

Anwar ulangi pendirian tetap tidak bertanding




PENANTI – Ketua Umun Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim, semalam, sekali lagi menegaskan tidak akan bertanding dalam merebut jawatan Presiden PKR pada pemilihan akan datang. 

Beliau bagaimanapun mengucapkan terima kasih kepada cabang yang mencalonkan nama beliau untuk bertanding dalam jawatan tersebut, namun dalam masa sama meminta agar tiada lagi pencalonan dibuat selepas ini.

“Saya tidak akan mempertimbangkan dan tidak mahu bertanding (jawatan presiden). Keputusan ini adalah muktamad. 

“Kita perlu ingat bahawa parti ini (PKR) diasaskan oleh isteri saya (Wan Azizah) pada 1999 dan dialah yang bertungkus-lumus menaikkan parti ini hingga ia berada di landasan terbaik,” katanya ketika ditemui pada majlis rumah terbuka Kawasan Dewan Undangan Negeri (Kadun) Penanti, di Dataran Rakyat, dekat sini, semalam. 

Hadir sama, Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang, Datuk Mansor Othman, Timbalan Ketua Menteri II, Prof P Ramasamy dan Exco Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Abdul Malik Kassim. 

Anwar berkata, beliau akan terus berjuang dan memantapkan parti bersama pimpinan lain agar ia tidak tergelincir dari matlamat asal, selain memantapkan perpaduan Pakatan Rakyat (PR) bersama DAP dan Pas.

No comments:

Post a Comment