Tuesday, March 29, 2011

Azmil Mustapha sudah stabil



PETALING JAYA: Pelakon zaman 80-an, yang popular melalui filem Ali Setan, Azmil Mustapha kini berada dalam keadaan stabil selepas mendapat rawatan di wad kardiologi di Hospital Universiti di sini, sejak tiga hari lalu akibat kecairan darah kritikal.
Azmil, 59, Ketika ditemui semalam, boleh bercakap dan bangun tetapi masih berasa sengal pada badan.

Dia ditemani anak keempat, Muhammad Bazli Zhafri, 17, mempunyai dua kesan lebam di tangan kanan akibat penyakitnya itu. Katanya, dia akan menjalani ujian imbasan dada hari ini.

“Darah saya cair sebanyak lapan kali hingga doktor tidak membenarkan saya gosok gigi kerana takut darah keluar tanpa henti.


“Buat masa ini, saya tiada selera makan sejak lima hari lalu. Mulanya ketika di rumah, saya berasa tidak sedap badan pada perut dan rasa seperti asid naik ke dada membuatkan saya sakit teramat.

“Saya juga sangka mungkin ada ulser dalam perut sebaliknya, ditahan wad selepas datang ke sini. Kata doktor, jantung saya tiada masalah,” katanya.

No comments:

Post a Comment