Tuesday, April 26, 2011

Terkejut temui buaya dalam rumah


FLORIDA: Seorang wanita, Alexis Dunbar terkejut apabila mendapati ada tetamu tidak diundang ketika pulang ke kediamannya di Manatee, Florida, semalam. Tetamu tidak diundang itu adalah buaya berukuran dua meter yang ditemui di bilik tidur tetamu di kediamannya.
Alexis menceritakan insiden yang menggerunkan itu kepada wartawan Bay News 9, Robert Hahn.

“Saya lihat ke sebelah kanan dan mendapati seekor buaya berada dalam bilik tetamu,” ujarnya.

Alexis segera keluar dari rumah tetapi kemudian teringat kepada kucing peliharaan kesayangannya.

“Kucing saya seperti anak saya. Saya bimbang kucing saya sudah dimakan buaya itu kerana terdapat darah merata-rata,” tambahnya.

Namun, ternyata darah itu daripada tubuh buaya berkenaan sama ada ia cedera di luar atau ketika cuba memasuki rumah itu melalui pintu kecil untuk kucingnya. Kedua-dua kucingnya kemudian keluar dari tempat persembunyian mereka.


Petugas Jabatan Haiwan kemudian menangkap buaya itu yang dipercayai datang dari kolam di belakang kediaman Alexis. - Agensi

No comments:

Post a Comment