Monday, July 25, 2011

Nenek bersyukur cucu, rakan dipenjara dan sebat



Rokiah Boto bersyukur Shamsul Kahar Mohamad dan Mohd. Ikhwan Abdullah yang menyamunnya bulan lepas dikenakan hukuman penjara dan sebatan di Kota Bharu, semalam.


KOTA BHARU 24 Julai - Seorang nenek berusia 78 tahun bersyukur apabila diberitahu bahawa cucunya dan seorang pemuda yang berpakat menyamunnya bulan lepas dikenakan hukuman penjara dan sebatan oleh Mahkamah Sesyen, di sini, hari ini.

Rokiah Boto berkata, perbuatan cucunya, Shamsul Kahar Mohamad, 30, berpakat dengan rakannya, Mohd. Ikhwan Abdullah, 30, untuk menyamun gelang tangan dan rantai leher emas miliknya bernilai RM6,000 tidak boleh dimaafkan.

"Syukur Alhamdulillah. Saya tidak akan ampunkan mereka. Sungguh tidak sangka cucu sendiri sanggup buat macam itu," katanya sambil menahan sebak ketika ditemui di rumahnya di Taman Binjai Manis, Ketereh, di sini, hari ini.

Menceritakan kembali insiden itu Rokiah berkata, dia ditolak oleh rakan Shamsul dengan kuat sehingga terjatuh di lantai dapur.

"Sekarang Alhamdulillah semakin sihat tetapi kalau nak berjalan kena guna dua tongkat. Masa mula-mula ditolak dahulu, hendak berjalan ke tandas pun sampai makan masa setengah jam," katanya yang tinggal di rumah itu bersama seorang anak perempuannya.

Katanya, semasa kejadian dia tinggal di rumah seorang diri kerana anaknya keluar bekerja di kedai kopi berhampiran.

"Ibu bapa Shamsul sudah lama meninggal dunia. Mengenangkan cucu yang datang, saya pun berilah masuk. Cucu saya itu pun sebenarnya bukan selalu datang rumah ini dan tidak sangka kejadian seperti ini yang berlaku," katanya.

Utusan Malaysia Online - Mahkamah

No comments:

Post a Comment