Saturday, July 7, 2012

Terseksa 10 hari terputus air



ROSMAWATI (kiri) dan penduduk menunjukkan sambungan paip yang dikunci oleh Syabas di Cheras, Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR – Akibat nila setitik, rosak susu sebelanga. Itu perumpamaan bagi menggambarkan derita yang dialami kira-kira 300 penduduk Pangsapuri Minang Ria 2 di Taman Minang Ria 2, Batu 9, Cheras di sini yang terputus bekalan air sejak 10 hari lalu.
Penduduk mengalami masalah itu kerana sikap segelintir penduduk yang tidak membayar bil air menyebabkan syarikat pengurusan dan penyelenggaraan pangsapuri tersebut, JMS Resources Sdn. Bhd. gagal melangsaikan bil tertunggak air sebanyak RM2,100 kepada Syarikat Bekalan Air Selangor Berhad (Syabas) sejak Jun lalu.
Seorang penduduk, Rosmawati Ali, 34, berkata, akibat daripada kemelut itu, dia dan jiran-jirannya mengalami masalah untuk melakukan kerja-kerja seharian.
“Sudah 10 hari, kami sekeluarga tidak dapat mencuci pakaian kotor, membersihkan rumah, memasak dan mencuci peralatan dapur.
“Setiap hari terpaksa beli makanan bungkus dan tidak dapat bayang macam mana masa Ramadan ini. Hendak mandi pun pergi ke rumah kawan,” ujarnya ketika ditemui semalam.

No comments:

Post a Comment