Wednesday, July 21, 2010

Pak Ya pangku tugas Pak Mat

Yahya pangku tugas Mat Taib sejak April 2009

KUALA LUMPUR 20 Julai – Tan Sri Muhammad Muhd. Taib tidak lagi menjalankan tugasnya selaku Ketua UMNO Bahagian Kelana Jaya sejak April tahun lalu dan tanggungjawab itu kini dipangku, Datuk Yahya Bujang.
Yahya yang juga Timbalan Ketua UMNO Bahagian Kelana Jaya ketika mengesahkan perkara itu berkata, ‘peralihan’ kuasa tersebut telah dimaklumkan kepada Jawatankuasa Perhubungan UMNO Selangor.
“Saya telah diberi mandat sepenuhnya oleh beliau dan perkara ini telah dimaklumkan kepada semua ahli jawatankuasa bahagian. Selama memangku jawatan tersebut, saya langsung tidak menghadapi masalah dan mendapat sokongan penuh daripada semua pihak.
“Jadi, tidak timbul soal UMNO Bahagian Kelana Jaya pincang tanpa ketua kerana banyak program dan aktiviti parti dilaksanakan walaupun tanpa campur tangan Muhammad,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas gesaan pelbagai pihak supaya bekas Menteri Besar Selangor itu melepaskan jawatannya selaku ketua bahagian jika sudah tidak berminat untuk melaksanakan tanggungjawab.
Mengulas lanjut mengenai gesaan itu, Yahya menyifatkan gesaan yang dilemparkan oleh perwakilan dan beberapa beberapa tokoh veteran UMNO supaya Muhammad meletak jawatan adalah pandangan peribadi.
“Muhammad adalah seorang ahli politik yang matang dan berpengalaman luas. Saya kira beliau lebih arif dan memahami kehendak ahli parti, apatah lagi rakyat tahu mengenai jasanya membangunkan Selangor.
“Oleh itu, saya menggesa agar desakan terhadap Muhammad dihentikan kerana saya langsung tidak menghadapi masalah untuk menjalankan tugas yang diserahkan oleh beliau,” katanya.

No comments:

Post a Comment