Wednesday, November 24, 2010

'Dia tak hidap Aids'

IPOH: “Dakwaan yang mengatakan anak saudara saya menghidap Aids seperti dipaparkan sebelum ini tidak benar dan saya mahu ia diperbetulkan,” kata Siti, 52, ibu saudara kanak-kanak yatim piatu yang sebelum ini dikaitkan dengan penyakit berbahaya berkenaan.
Harian Metro pada 19 November lalu melaporkan seorang kanak-kanak perempuan berusia sembilan tahun dikenali S menghidap penyakit berkenaan dipercayai diwarisi daripada ahli keluarganya yang sudah meninggal dunia.

Malah, kanak-kanak itu juga mencetuskan misteri dengan mendakwa dia anak pemain bass kumpulan rock May, Yus atau nama sebenarnya, Mohd Mohktar Mohd Madin, 48.

Bagaimanapun, kemelut serta kekusutan berkaitan dakwaan kanak-kanak itu sudah diselesaikan selepas kedua-dua pihak bertemu, petang kelmarin.

Siti berkata, dakwaan yang dibuat itu diperoleh daripada sumber tidak tepat dan dia ingin menjelaskan anak saudaranya itu tidak menghidap penyakit berkenaan dan S kini sihat serta aktif seperti rakan seusianya.

Katanya, ketika ini, kanak-kanak itu berada dalam jagaannya dan dia bertanggungjawab sepenuhnya bagi memastikan S mendapat pendidikan dan keperluan secukupnya.

No comments:

Post a Comment