Sunday, May 27, 2012

Disergah Jingga 13, PERKASA Pulau Pinang tak jadi nak mengganas..

Disergah Jingga 13, PERKASA Pulau Pinang tak jadi nak mengganas.. 
Blog darisungaiderhaka.blogspot.com

Inilah sifat sebenar mereka sebenarnya, semakin dibiarkan semakin menggila perangainya, bertindak umpama manusia tidak bertamaddun tetapi apabila disergah apa yang nak dibuat terhenti begitu saja..

Mohd Ridzuad Azudin,Ketua Wira PERKASA Pulau Pinang baru saja selesai membakar 10 ‘T’ Shirt BERSIH 3.0 di Jalan Teck Soon apabila Ketua Pemuda PKR Amir Ghazali dan Jurucakap JINGGA 13 Mohammad Ikhwan Nasser menyergah tindakan PERKASA itu.
Dengan menyifatkan tindakan PERKASA itu seumpama samseng mereka memberitahu Ridzuad bahawa dia sepatutnya menggunakan saluran yang betul untuk membuat aduan kepada kerajaan negeri dan Ketua Menteri Lim Guan Eng bukannya melalak tak tentu pasal.

"Kami dah meluat dengan perangai umpama samseng itu," kata Amir dan Mohd Ikhwan kepada pemberita.

Mohd Ikhwan juga mengutuk tindakan PERKASA yang telah mengadakan pengebumian Hindu olok-olok bagi Guan Eng pada 10 Mei dan tindakan ganas mereka mengganggu Himpunan Hijau perhimpunan anti-Lynas di Esplanade pada 26 Feb lalu.

Beliau juga mengecam Ridzuad yang menunjukkan dan melambai kasut pada Guan Eng semasa perhimpunan anti-Lynas itu diadakan.

"Hari ini mereka dibakar Bersih kemeja-T. Ia adalah menjijikkan dan memalukan untuk membiarkan PERKASA melakukan semua ini di atas nama Melayu dan Islam, "katanya.

Mohd Ikhwan berkata beliau bersedia untuk berdebat dengan Ridzuad tentang isu-isu pembangunan Melayu di Pulau Pinang.

Beliau berkata, beliau gembira dengan prestasi kerajaan negeri Pakatan Rakyat Pulau Pinang untuk orang Melayu setakat ini.

Hmm.. Encik Ikhwan.. anda salah.. hang tu Melayu.. Ketua Wira PERKASA tu mamak.. lain kali bagitau kat mamak tu.. Melayu Pulau Pinang tak pernah lantik dia untuk membela nasib Melayu..

Berikut adalah video dari tempat kejadian.. dalam video ini anda akan menyaksikan Ketua Wira PERKASA itu mendakwa bahawa dirinya berjuang untuk rakyat... sejak bila rakyat Pulau Pinang lantik dia entahlah..

No comments:

Post a Comment