Saturday, January 19, 2013

Dua parah, Proton Iswara dinaiki hilang kawalan

Proton Iswara yang merempuh belakang bas dalam kejadian kemalangan kelmarin.
Proton Iswara yang merempuh belakang bas
 dalam kejadian kemalangan kelmarin.
NILAI  – Dua lelaki cedera parah selepas kereta yang dinaiki mereka merempuh belakang sebuah  bas dalam satu kemalangan di Kilometer 277, Lebuh Raya Utara Selatan (Plus) arah Utara, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 5.30 petang itu, keduadua mangsa yang menaiki kereta  jenis Proton Iswara itu dipercayai dalam perjalanan menuju ke Kuala Lumpur sebelum terlibat dengan nahas berkenaan.

Jurucakap polis berkata, kereta yang dinaiki mangsa berumur lingkungan 20-an  itu dipercayai hilang kawalan, sebelum merempuh sebuah bas yang rosak di lorong kecemasandari arah belakang.

“Bas dari arah Seremban ke Kuala Lumpur ini berhenti di lorong kecemasan, selepas mengalami kerosakan gear sebelum dirempuh kereta yang dinaiki kedua-dua mangsa.

“Siasatan awal mendapati kemungkinan kereta yang dinaiki kedua-dua mangsa hilang kawalan, sebelum merempuh belakang bas terbabit,” katanya.

Katanya, ketika kejadian, bas persiaran berkenaan tidak membawa sebarang penumpang dan pemandu bas juga tidak mengalami sebarang kecederaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd Yusoff Awang yang  mengesahkan kejadian itu berkata, punca sebenar kejadian masih lagi dalam siasatan.

Katanya, kedua-dua lelaki berkenaan dikejarkan ke Hospital Tuanku Jaafar  Seremban untuk menerima rawatan kecemasan dan keadaan mereka dilaporkan kritikal.

No comments:

Post a Comment