Tuesday, February 19, 2013

Berita dari Kem Tentera yang cuba digelapkan oleh media tunggangan UMNO..


Lumut - Ketika harta Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) digunakan sewenang-wenangnya untuk mengkayakan kroni, seorang isteri anggota maut akibat kerosakan lif di dalam kem mereka.

Isteri seorang anggota Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) berumur 38 tahun itu dilaporkan meninggal dunia tengah malam tadi setelah koma dua hari.

Mangsa meninggalkan seorang anak yang berusia lima tahun dan mangsa juga dilaporkan sedang mengandung tujuh bulan.

Beliau koma selepas lif yang dinaikinya di rumah kelamin kem TLDM Lumut tiba-tiba tidak berfungsi dan jatuh dari tingkat lima.

Isteri malang itu koma sejak itu dan dimasukkan ke Hospital Manjung sebelum meninggal tengah malam tadi.

- Mangsa (suri rumah separuh masa) dilaporkan kritikal disebabkan lif putus dari tingkat 5 sekitar pukul 3 petang (hari Khamis)

- Berlaku pendarahan dalaman yang teruk. Koma.

- Tulang rusuk dan tangan patah kerana mangsa jatuh terduduk.

- Otak mangsa pula tidak berfungsi.

- Hantar hospital Manjung. Akhirnya kena tahan ICU selama 12 jam di mana mangsa yang tidak stabil pada masa itu dan kritikal. 100% bergantung pada alat bantuan pernafasan dan ubat untuk menggerakkan jantungnya.

P/S : Duit berbillion dihabiskan untuk beli bermacam-macam peralatan yang mahal tapi kebajikan angkatan tentera tak dijaga..macam mana kabel lif boleh putus...pikirlah sendiri...Takziah kepada keluarga mangsa dan Al-fatihah kepada mangsa...

No comments:

Post a Comment