Wednesday, March 20, 2013

Julia Perez jalani hukuman penjara



JAKARTA - Penyanyi dangdut dan pelakon terkenal, Julia Perez semalam menjalani hukuman penjara tiga bulan di Penjara Pondok Bambu di sini kerana kesalahan mencederakan seorang lagi artis, Dewi Persik.
Perez yang merupakan artis seksi yang popular dengan nama Jupe itu dilihat memakai pendakap leher ketika dibawa ke penjara itu dari Pejabat Pendakwa Raya Daerah Jakarta Timur.
Dia sebelum ini ditempatkan sementara di pejabat pendakwa tersebut.
Jupe atau nama sebenarnya Yuli Rahmawati dibawa ke Pejabat Pendakwa Raya dari kediamannya di kawasan perumahan Raffles Hills Cluster Spring, Cibubur, Jakarta Timur malam kelmarin.
Artis kontroversi itu sebelum ini telah dua kali gagal menyerah diri ke pejabat itu pada 14 dan 25 Februari lalu untuk menjalani hukumannya.
Jupe dihukum penjara tiga bulan oleh mahkamah selepas didapati bersalah mencederakan Persik yang juga seorang penyanyi di lokasi penggambaran filem Arwah Goyang Kerawang pada tahun 2010.
Perbuatan tersebut dilakukan ketika mereka berdua sedang melakonkan satu adegan pergaduhan dalam filem seram itu.
Persik yang turut dijatuhkan hukuman penjara dua bulan oleh mahkamah kerana terlibat dalam pergaduhan itu belum lagi menjalani hukumannya. - Bernama


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0320&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_05.htm#ixzz2O1iGaowS 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment