Tuesday, April 9, 2013

Jimmy diberi hak bersama anak




Jimmy Shanley


Nursuhaila Eliani


SHAH ALAM – Bekas isteri Jimmy Shanley berjaya mendapat hak jagaan penuh anak tunggal mereka, Zahra Rania manakala selebriti itu pula dibenarkan hak lawatan bermalam Selasa hingga Khamis setiap minggu oleh Mahkamah Tinggi Syariah di sini semalam.
Hakim Syarie Mawardi Che Man memutuskan demikian selepas menolak bantahan Jimmy, 33, berhubung kelayakan Nursuhaila Eliani Suhaimy untuk menjaga bayi berusia setahun sembilan bulan itu.
Beliau dalam perintah yang dikeluarkan semalam berkata, Jimmy atau nama sebenar Jimmy Shanley Nor Jahan Salleh juga dibenarkan menyambut perayaan Aidilfitri dan Aidiladha dengan Zahra Rania secara bergilir dengan Nursuhaila, 25, mulai tahun ini.
Plaintif iaitu Nursuhaila yang tidak hadir di mahkamah semalam kerana berada di luar negara memfailkan hadanah (hak jagaan anak) pada 18 Oktober 2011 namun Jimmy bertindak sebagai defendan membantah kelayakan anak pengasas produk kecantikan, Datin Muniroh Kassim untuk menjaga anak mereka.
Empat perkara yang dipertikai oleh Jimmy ialah plaintif didakwa merokok, minum arak, berhibur di kelab dan berjudi melalui dua bukti iaitu khidmat pesanan ringkas (SMS) dan dua salinan rakaman video yang dikemukakan kepada mahkamah semasa sesi perbicaraan.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0409&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_19.htm#ixzz2PufMzlRF 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment