Sunday, June 20, 2010

Beri 48 jam


IPOH - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dicabar mengemukakan bukti bahawa wakil rakyat yang keluar daripada Pakatan Rakyat (PR) menerima imbuhan berjumlah RM2 juta dalam masa 48 jam. 

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, beliau mencabar Anwar membuktikan dakwaan itu dalam tempoh itu yang berakhir Isnin ini. 

Khairy berkata, sekiranya Anawar gagal, Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu dianggap berbohong kepada rakyat Malaysia dan terbukti dakwaan itu adalah fitnah. 

“Isnin ini adalah hari terakhir untuk Anwar membuktikan dakwaan itu, jika tidak satu Malaysia tahu yang dia berbohong. 

“Jangan salahkan UMNO dan Barisan Nasional (BN) kerana ini adalah masalah serta kelemahan pembangkang,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan Pemuda UMNO Bahagian Bagan Datoh di :Dewan Wisma UMNO Bagan Datoh, di sini. 

:Hadir sama, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Rungkup, Datuk Shaarani Mohamad, Ketua Pemuda UMNO Perak, Maslin Sham Razman dan Ketua Pemuda UMNO Bahagian Bagan Datoh, Zainuluddin Helmi Baharuddin. 

:Menurutnya, pembangkang tidak harus menuduh UMNO dan BN membeli atau mengumpan wakil rakyat mereka dengan tanpa sebarang bukti yang kukuh. 

Beliau berkata, mereka tidak seharus berceramah membuat tuduhan melulu terhadap UMNO dan BN serta berharap pembohongan besar mereka itu dapat dinilai rakyat. 

Sementara itu, mengenai persediaan Pemuda UMNO dan BN sekiranya pilihan raya umum diadakan dalam masa terdekat, beliau berkata, keputusan pilihan raya terletak kepada Perdana Menteri namun pihaknya sudah bersiap sedia menghadapi pilihan raya itu.

No comments:

Post a Comment