Wednesday, September 8, 2010

Hishammuddin tidak pernah terima aduan

KUALA LUMPUR 7 Sept. - Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein tidak pernah menerima aduan bahawa wujudnya campur tangan kementeriannya dalam tugas Ketua Polis Negara (KPN), Tan Sri Musa Hassan.
Malah beliau menyifatkan hubungan antara Kementerian Dalam Negeri (KDN) dengan Polis Diraja Malaysia (PDRM) semakin akrab sejak menerajui kementerian itu.
"Ramai yang memaklumkan bahawa hubungan antara KDN dan PDRM semakin baik berbanding sebelum ini.
"Malah PDRM juga gembira dengan kerjasama terjalin dan semakin akrab," katanya dalam satu khidmat pesanan ringkas (SMS) di sini hari ini.
Hishammuddin diminta mengulas laporan akhbar hari ini yang melaporkan Musa mengakui campur tangan pihak ketiga dalam tugasnya sebagai KPN sebelum ini, adalah merujuk kepada KDN.
Beliau berkata, campur tangan itu yang melibatkan pengeluaran sesuatu arahan tanpa pengetahuannya, tidak selari dengan arahan dan kawalannya sebagai KPN.
Sebelum itu, Musa dalam satu wawancara Mingguan Malaysia Mac lalu mendedahkan bahawa PDRM sering menerima tekanan, sama ada daripada pihak politik atau orang-orang tertentu.

No comments:

Post a Comment