Thursday, June 7, 2012

Ramai calon Pakatan Rakyat akan ditolak masa penamaan calon?

Ramai calon Pakatan Rakyat akan ditolak masa penamaan calon?

Aku penuh yakin yang PRU13 nanti akan jadi pilihanraya yang paling kotor dalam sejarah Malaysia dengan penipuan yang paling dahsyat terutama sekali yang ada bersangkut paut dengan daftar pemilih.

Bunga-bunga penipuan pun dah cukup jelas nampak terutama sekali kecelaruan daftar pemilih. Nama orang yang mati masih ada dalam daftar pemilih tapi nama orang yang hidup pulak dibuang kononnya dah mati.

Macam tu jugak nama-nama yang meragukan masih belum dikeluarkan dari daftar pemilih, jugak bilangan pengundi yang terlalu ramai dalam sebuah rumah termasuk dari berbagai kaum.

Income pasif!! Register & display. RM1.00 setiap referrer.
Madu Tualang Asli. 1KG RM60 sahaja. Hubungi PakDin 019-5672201

Tapi yang paling teruk sekali dalam bab daftar pemilih ni bila Hj Mahfuz Omar dakwa ujud satu Task Force haram di pejabat Perdana Menteri yang bagi MyKad kepada warga asing semata-mata untuk didaftarkan sebagai pengundi. Satu aksi 'si anjing Umno' yang bukan setakat nak menipu dalam pilihanraya tapi dalam masa yang sama 'menjual' negara.

Harakahdaily melaporkan:
[Sumber: Hrkh]

SPR tak pernah bersungguh-sungguh untuk ujudkan keadaan yang telus dan adil termasuk pandang ringan dengan tuntutan Bersih tapi dalam masa yang sama sibuk dengan benda-benda remeh contohnya baru-baru ni nak larang penggunaan karikatur atau gambar kartun masa tenpoh kempen.

Macam tu jugak peraturan tak benarkan bendera parti yang tak bertanding dikibarkan masa kempen pilihanraya, peraturan yang sangat-sangat jelas nak bagi kelebihan kepada Umno BN dan merugikan Pakatan Rakyat.

Yang terbaru semalam Timbalan Pengerusi SPR yang katanya ada nombor keahlian Umno, umumkan untuk PRU13 takdak lagi proses semak dan bantah masa penamaan calon dan pegarai pengurus pilihanraya (RO) dibagi kuasa penuh menentukan sama ada seseorang tu bersih dan layak untuk bertanding atau tidak.

Sebelum ni, RO cuma akan buat semakan berdasarkan bantahan kalau ada. Dengan kuasa penuh kali ni tak mustahil kuasa tu akan digunakan untuk tolak pencalonan dari Pakatan Rakyat.

Harus diingat, keputusan yang RO buat untuk proses penamaan calon adalah muktamat yang cuma boleh dicabar dimahkamah selepas pilihanraya. Maknanya keputusan RO tu cuma boleh dicabar selepas kerajaan baru dibentuk.

Tak mustahil kuasa ni akan digunakan oleh 'si anjing Umno' dikalangan RO yang dilantik untuk pastikan Umno BN terus berkuasa selaras dengan ucapan Najib yang pernah kata akan lakukan apa saja untuk pastikan Umno BN mempertahankan kemenangan.

[Sumber: mStar]
Berkaitan

Ramai calon Pakatan Rakyat akan ditolak masa penamaan calon? - Harakahdaily


"Segala pertempuran ditangguhkan sehingga selepas pilihanraya"

Cenangau Daunkari

Sumber: http://cenangau.blogspot.com/2012/06/ramai-calon-pakatan-rakyat-akan-ditolak.html#ixzz1wuf3ygzU
 —

No comments:

Post a Comment