Friday, October 26, 2012

Pengeboman berterusan walaupun semasa solat Jumaat.

BM| TERKINI:
- 125 terbunuh di Syria hari ini.
- Pengeboman berterusan walaupun semasa solat Jumaat.
-Askar Syria yang berpaling tadah berkata: Tentera Assad mengalami kehilangan moral dan semangat yang teruk.
- Sunni mujahidin di Iraq menyerang bas Syiah dipenuhi dengan askar Pakistan yang pergi untuk menentang FSA di Syria, 4 Syiah dibunuh, semua yang lain cedera.
- Pemimpin Iraq AlHashimi berkata: Jika saya menjadi presiden, saya tidak akan membenarkan Sunni untuk memasuki Baghdad.
-Ketua Wisam Al-Hasan terbunuh hari ini dalam pengeboman besar di Lubbnan. Berut, General Al-Hassan adalah wira besar untuk Assad, dia menjaga lebih 30 agensi perisik Mossad Israel yang bekerja di Lubnan dan terbaru dia bertanggungjawab dlm menyembunyikan pengeboman yang dilakukan Assad di Lubnan. Syria TV berkata, "kami tidak bertanggungjawab terhadap itu".http://www.aljazeera.net/file/get/b6ae7e09-e9d9-42e1-9f3a-0aa51b6a1266

|INDONESIAN| TERKINI:
- 125 terbunuh di Syria hari ini.
- Pengeboman tetap berlangsung selama sholat Jumat.
- Tentara Syria yang cacat mengatakan, "Mental pasukan Assad sudah drop dan kehilangan semangat."
- Mujahidin Sunni di Irak menyerang sebuah bis Syiah penuh dengan tentara Pakistan yang akan 'berjihad' ke Syria. 4 Syiah terbunuh dan lainnya terluka.
- Jenderal Wisam Al Hasan terbunuh hari ini dalam pengeboman hebat di Lebanon, Beirut.
- Jenderal Al Hasan adalah seorang pahlawan besar bagi Assad. Dia mendapatkan lebih dari 30 agensi mata-mata Israel Mozad yang bekerja di Lebanon. Dan belakangan, ditemukan bahwa Assad bertanggungjawab dalam pengeboman di Lebanon. TV Syria mengatakan, "Kami tidak bertanggungjawab dalam kasus ini."
October 20

No comments:

Post a Comment