Friday, October 26, 2012

Seorang pilot tentera udara Syria yang berjaya ditangkap oleh FSA selepas pesawatnya ditembak jatuh

|BM|PILOT SYRIA DITAWAN FSA|VIDEO: http://bit.ly/Qz8erB
Seorang pilot tentera udara Syria yang berjaya ditangkap oleh FSA selepas pesawatnya ditembak jatuh telah memberitahu Al-Jazeera bahawa dia tidak tahu bahawa sasaranya adalah orang awam. Dia menyangka mereka adalah pengganas Libya, Afghanistan dan Checnya. Kami tidak mengenal siapa sasaran sebenar di bawah kerana berada tinggi di udara, apa
bila mendarat hanya berada di pangkalan tentera dan disajikan dengan berita-berita dari TV dalam negara Syria.

Sekarang kamu telah jatuh ke bandar yang kamu Bom dan apakah yang kamu lihat? Soal wartawan itu. Katanya dia terkejut kerana semuanya adalah rakyat Syria tidak seperti yang dia sangkakan. Tambahnya lagi, semua yang dia jawab adalah bebas dari tekanan mana-mana pihak, Al-Jazeera tidak dapat mengesahkan penyataannya itu. Di luarnya FSA menunjukkan sebahagian dari senjata dari pesawat yang ditembak jatuh buatan rusia seperti pelancar peluru berpandu dan meriam berkaliber berat. Laporan oleh Anita McNaught ekslusif dari bandar utara Al-Bab.

P/S: Dengar boleh, percaya jangan.

|INDONESIAN|VIDEO: http://bit.ly/Qz8erB
Seorang pilot Angkatan Udara Syria ditahan FSA setelah pesawatnya ditembak jatuh. Dikatakan ke Al Jazeera bahwa dia tidak tahu akan mengebom warga sipil.

Kapten Roni Ibrahim mengatakan, dia dan sesama pilot lainnya terisolasi dari realitas konflik. Ibrahim mengatakan, dia akan mengungkapkan apa saja meski Al Jazeera tidak mampu mengklarifikasi pernyataannya. Anita Mc Naught menyampaikan laporan eksklusif tersebut di kota Al Bab Utara.
Like ·  · Share · October 19

No comments:

Post a Comment