Friday, October 26, 2012

Rindu tatap wajah ibu kandung


         
KUALA LUMPUR: “Saya amat berharap untuk bertemu ibu kandung yang terpisah sejak 32 tahun lalu dan melihat wajah bapa walaupun tidak pernah berjumpa dengannya sejak lahir,” kata Zainal Mahmud.

Zainal, 37 yang dibesarkan ibu bapa angkat sejak bayi berkata, harapannya begitu tinggi untuk bertemu semula ibunya walaupun langsung tidak mengetahui nama wanita itu sejak kali terakhir melihatnya ketika berusia sembilan tahun.


Lebih malang, Zainal berkata, dia tidak tahu siapakah bapanya kerana langsung tidak pernah melihatnya.

“Ibu menyerahkan saya kepada keluarga angkat di Batu 4, Gombak ketika saya masih bayi dan datang semula untuk mengambil saya sembilan tahun kemudian, tetapi saya enggan mengikutnya kerana tidak mengenalinya,” katanya.


Zainal yang bekerja sebagai pemandu teksi berkata, sebelum ini dia pernah berusaha mencari ibu bapa kandungnya ketika mahu mendirikan rumah tangga pada Julai 2003. Katanya, dia sekeluarga tinggal di rumah ibu bapa angkatnya di Taman Dagang, Ampang dan berharap mereka yang mempunyai maklumat menghubunginya di talian 017-6221405.

No comments:

Post a Comment