Friday, December 28, 2012

syria

PENJELASAN.

Ramai yang tertanya-tanya apabila mengikuti berita-berita di tanah air mahupun dunia, seolah-olah keadaan Basyar tidak ada apa-apa masalah.

Malahan semalam Lakhdar Brahimi (wakil khas PBB) dapat melawat Basyar di Dimasyq.

Penjelasan kami :

1) Hati-hati dengan propaganda sesetengah media massa sekarang yang cuba menampakkan bahawa Basyar masih kukuh. Sesetengah media massa juga cuba menyembunyikan hakikat sebenar yang berlaku di Syria.

2) Kita kena memahami bahawa di Syria terdapat bandar/kawasan yang dikhususkan untuk Syiah dan juga Sunni. Kawasan yang teruk dibom kebanyakannya adalah di kawasan/bandar Sunni sebagaimana yang telah dilaporkan oleh kami.

3) Kami pernah mendedahkan perbezaan di antara bandar yang didiami oleh Sunni dan Syiah. Bandar yang didiami oleh Sunni seperti padang jarak padang dibom tetapi berbeza dengan bandar yang didiami oleh Syiah. (Boleh rujuk laporan kami sebelum ini)

4) Buktinya lagi, baru-baru ini pesawat rejim tersalah menjatuhkan bom di kawasan/bandar yang didiami oleh Syiah menyebabkan keadaan menjadi huru-hara seketika.

Jika anda mengikuti laporan dan pendedahan yang kami sediakan sebelum ini, pasti anda akan memahami segala perkara yang berlaku di Syria sekarang.

Semoga Allah memelihara kita semua daripada berita-berita yang berbentuk fitnah dan palsu. Pastikan anda tabayyun (memastikan kesahihan) sebelum menerima sesuatu berita.

Nota : Jika ada sebarang kemusykilan, lontarkan kepada kami. Insya-Allah kami akan cuba rungkaikan.
 —

No comments:

Post a Comment