Saturday, May 11, 2013

) Saya pernah digantung universiti selama setahun kerana mengeluarkan artikel-artikel yang memprovok kerajaan sehingga di label sebagai pengkhianat negara

1) Saya pernah digantung universiti selama setahun kerana mengeluarkan artikel-artikel yang memprovok kerajaan sehingga di label sebagai pengkhianat negara, saya cabar ada tak orang digantung lebih lama dari saya?

2) Muka saya terpampang di muka depan Utusan dan pernah dikatakan sebagai orang yang tiada masa depan, cuba lihat, siapa saya?

3) CGPA saya ketika di universiti = 2.01, saya cabar siapa yang boleh dapat lebih rendah dari saya! ? "

- Amin Idris [ TV AlHijrah ] -


PENGAJARAN:
1. Gagal sekali bukan bermakna gagal selamanya.
2. Seseorang yang berjaya bukan seorang yang tidak pernah gagal, tapi seorang yang bangkit kembali selepas setiap kegagalan.
3. Usaha yang konsisten lebih penting daripada hasil akhir kerana yang menentukan hasil adalah Allah.
 

No comments:

Post a Comment