Saturday, November 1, 2014

Saiful mungkin diliwat banyak kali



Muhammad SHAFEE (dua dari kanan) memasuki Mahkamah Persekutuan ada hari keempat kes rayuan terakhir Anwar terhadap keputusan kes liwat Saiful Bukhari di Istana Kehakiman, Putrajaya semalam.


PUTRAJAYA – Mahkamah Persekutuan di sini semalam diberitahu bahawa Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah mendominasi sepenuhnya Mohd. Saiful Bukhari termasuk melakukan perbuatan liwat terhadap mangsa beberapa kali.
Dalam hujah di hadapan panel lima hakim yang dike tuai, Ketua Hakim Negara, Tun Arifin Zakaria, Ketua Pendakwaan, Tan Sri Dr. Muhammad Shafee Abdullah berkata, ke terangan Saiful di mahkamah berhubung kejadian liwat itu adalah konsisten dan bukan direka cerita.
Muhammad Shafee menjelaskan, terdapat tanda-tanda yang menunjukkan kejadian liwat pada 26 Jun 2008 itu bukan kali pertama berlaku berdasarkan keterangan Saiful dan dia turut menunjuk cara bagaimana ia berlaku.
“Saksi (Saiful) berkata perbuatan itu kasar. Katanya, dia merasa sakit di bahagian rektum dan senak perut serta ‘Anwar memancutkan air maninya ke dalam dubur saya seperti biasa’,” hujah beliau.
Muhammad Shafee berkata, perkataan ‘seperti biasa’ menunjukkan kejadian itu telah berlaku lebih daripada sekali.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=1101&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_04.htm#ixzz3HloJG7x5 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment