Saturday, July 24, 2010

Pemimpin temui Harussani perlu dihukum: Khalid



SHAH ALAM – Ahli Parlimen Pas, Khalid Abdul Samad mahu pemimpin Pas yang menemui Mufti Perak, Tan Sri Harussani untuk rundingan kerjasama UMNO-Pas seperti diperkatan perlu dikenakan tindakan oleh parti. 

Katanya, tindakan pemimpin terbabit secara tidak langsung telah menlanggar keputusan Muktamar Pas sebelum ini yang menolak sebarang kerjasama dengan parti pemerintah itu. 

“Sekiranya benar pertemuan itu diadakan, kita akan membuat laporan kepada pemimpin supaya dapat membuat keputusan terhadap pemimpin yang bertindak sedemikian,” katanya pada sidang media, di pejabatnya, semalam. 

Khalid berkata, pertemuan tersebut juga menunjukkan pemimpin terbabit tidak faham dengan perjuangan sebenar Pas. . 

“Isu pertemuan pemimpin Pas dengan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria mengenai kerjasama Pas dan UMNO akan dibentang dan dibahaskan dalam majlis munaqasah Pas Selangor yang akan diadakan di Shah Alam, Ahad ini," katanya. 

Khalid berkata, majlis itu adalah perbincangan yang diadakan oleh semua pemimpin Pas negeri membincangkan ucapan dasar pemimpin tertinggi Pas pada muktamar lalu. 

“Selalunya, dalam munaqasah ini, kita akan bincangkan ucapan dasar pemimpin tertinggi Pas dan pada kali ini saya menjangkakan isu pertemuan pemimpin Pas dengan mufti itu untuk bekerjasama dengan UMNO akan dibahaskan. 

Menurutnya, dasar perjua- ngan UMNO dan Pas berbeza dan tiada titik pertemuan walaupun bertunjangkan bangsa yang sama iaitu Melayu dan menganut agama Islam.

No comments:

Post a Comment