Sunday, September 19, 2010

Suami isteri ditahan dera amah




KONG MENG menunjukkan gambar
kecederaan yang dialami seorang pembantu rumah yang didera di George Town semalam.




GEORGE TOWN - Sepasang suami isteri ditahan di sebuah pangsapuri di Jelutong dekat sini kelmarin selepas dipercayai mendera dan merogol pembantu rumah mereka.
Kedua-dua suspek berusia 41 dan 36 tahun itu ditahan pada pukul 9.15 malam selepas mangsa yang berusia 26 tahun dan berasal dari Jawa Timur membuat laporan di Balai Polis Nibong Tebal pada 12 September lalu.
Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng berkata, selain kecederaan di tubuhnya, hasil pemeriksaan kesihatan juga menunjukkan terdapat kesan mangsa dirogol.
Menurut Kong Meng, mangsa yang kini dirawat di Hospital Pulau Pinang datang ke negara ini Januari lalu dan mula berkerja dengan pasangan berketurunan India itu sejak 2 Februari lalu.
"Pasangan itu merupakan majikan keduanya dan mangsa mendakwa dia mula didera sejak Mei termasuk dipukul di kepala, di belakang badan serta turut diseterika di dada.
"Sehinggalah pada 11 September lalu, pasangan suami isteri itu membawa mangsa keluar sebelum meninggalkannya di satu kawasan perumahan dekat Nibong Tebal kira-kira 40 kilometer dari kediaman mereka tanpa sebarang pengenalan diri," ujarnya.

No comments:

Post a Comment