Wednesday, October 13, 2010

tak pernah tutup selamanya

KDN tidak pernah tutup kes orang hilang: Abu Seman


2010/10/13

KUALA LUMPUR: Kementerian Dalam Negeri (KDN) menafikan bahawa ia sudah berpuas hati dengan kejayaannya menyelesaikan kira-kira 60 peratus kes orang hilang setakat ini daripada lebih 35,000 kes yang diterimanya. 

Timbalan Menterinya, Datuk Wira Abu Seman Yusop, berkata kes-kes sedemikian tidak akan ditutup selagi KDN dan polis berupaya mendapat maklumat atau petunjuk terbaru berkaitan orang hilang."Bila kita ada petunjuk terbaru, atau apa jua maklumat untuk mengesan orang-orang yang dilaporkan hilang, kita pasti akan teruskan. Jangan sesekali kata kita berpuas hati dengan pencapaian kita," katanya.Beliau diminta mengulas kenyataan Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad sebelum ini bahawa tidak ada apa yang patut dibanggakan KDN selepas dapat menyelesaikan 21,000 daripada 35,000 kes orang hilang. 

Khalid berkata demikian sebagai mengulas jawapan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein di Dewan Rakyat Isnin lalu bahawa dari tahun 2000 hingga Ogos tahun ini, sebanyak 35,473 kes orang hilang dilaporkan dan dari jumlah itu 21,344 kes telah selesai atau telah dijumpai semula. 

Hishammuddin menyifatkan perkara itu sebagai kejayaan yang boleh dibanggakan dan mampu menangkis persepsi negatif terhadap polis. - BERNAMA 

No comments:

Post a Comment