Tuesday, November 23, 2010

Parlimen bocor lagi



KUALA LUMPUR - Bangunan Parlimen yang menjadi tempat ahli parlimen bersidang semalam, bocor lagi walaupun selepas dibaik pulih beberapa kali sebelum ini.

Kebocoran berlaku selepas hujan lebat pada pukul 1 tengahari apabila air keluar dari syiling kawasan cafeteria ahli parlimen.

Ini memaksa kakitangan Parlimen segera menutup kawasan terbabit manakala kerja-kerja pembersihan segera dilakukan sambil petugas media sibuk mengambil gambar kejadian itu.

Ini merupakan kejadian keempat sejak kali terakhir belau pada Mac 2008, di bahagian bumbung Dewan Persidangan Dewan Rakyat manakala kejadian kedua di kawasan Bilik Media.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz berkata, kebocoran kali ini merupakan sesuatu yang tidak disangka memandangkan tiada kebocoran berlaku walaupun berlaku hujan lebat sebelum ini.

"Kita tidak boleh halang, kalau ada saluran yang tidak baik, air pastinya akan mencari jalan untuk turun ke bawah juga," katanya ketika ditemui media, semalam.

Ketika ditanya adakah insiden ini membolehkan bangunan parlimen ditukar ke bangunan baru, Nazri berkata, pihaknya tidak bercadang untuk berbuat sedemikian.

"Kita tidak akan pindah, kita akan tetep berada disini, kita perlu mendapat pandangan pihak yang berkaitan, namun perkara ini belum lagi," katanya.

No comments:

Post a Comment