Thursday, December 2, 2010

Hajat tak sampai




SENAWANG – Hasrat seorang warga Singapura untuk mendapatkan sijil rasmi Taraf Kewarganegaraan Malaysia tidak kesampaian apabila dia disahkan meninggal dunia akibat sakit tua di rumahnya, dekat Rumah Pangsa Rakyat Bersepadu di sini, awal pagi semalam.

Allahyarham Baki Omar, 70, yang menantikan sijil kerakyatan itu diserahkan kepadanya hujung minggu ini juga tidak menjadi kenyataan.

Timbalan Ketua UMNO Bahagian Rasah, Senator Datuk Mohd Najeeb Abdullah ketika ditemui berkata, arwah telah lama membuat permohonan untuk mendapatkan sijil kerakyatan tetapi usahanya menemui kegagalan.

“Sejak arwah menetap di negara ini kira-kira 30 tahun lalu, arwah telah berusaha keras mendapatkan sijil kerakyatan Malaysia tetapi permohonannya sebelum ini ada masalah.

“Bagaimanapun, selepas saya menguruskan segala dokumennya dan merujuk semula kepada Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), akhirnya permohonannya diluluskan pada Oktober lalu tetapi sayangnya apabila semuanya sudah selesai, arwah pula pergi meninggalkan kita selama-lamanya sebelum sijil berkenaan sempat diserahkan,” katanya.

No comments:

Post a Comment