Monday, July 4, 2011

Exco AMK terima VCD lucah



PUCHONG - Exco Angkatan Muda Keadilan (AMK) Pusat, Noor Azwan Ramli, 34, semalam terkejut menerima sampul surat mengandungi cakera padat video (VCD) lucah yang didakwa mirip Ketua Pembangkang.

Katanya, sampul berwarna coklat tertera nama penuhnya itu dihantar ke rumah yang pernah disewanya di Taman Bukit Kinrara lima tahun lalu.

Noor Azwan berkata, beliau tidak lagi menduduki rumah terbabit tetapi masih tinggal di kawasan yang berdekatan dengan rumah lamanya itu.

“Saya menerima VCD ini kira-kira jam 1 pagi semalam di peti surat pangsapuri diduduki selepas pulang dari ceramah di Pandan.

“Kulit sampul VCD tertera gambar Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Saya sudah melihat video lucah sepanjang 20 minit yang dikatakan mirip Anwar Ibrahim itu namun tidak menonton sehingga habis,” katanya yang kemudian membuat laporan di Balai Polis Puchong jam 12.30 tengahari, semalam.

Katanya, beliau sudah melakukan siasatan rambang dan mendapati hanya rumahnya dari kira-kira 800 unit di kawasan pangsapuri menerima VCD itu dan perbuatan itu secara jelas berbaur politik.

“Motifnya mungkin kerana dendam dan psikologi untuk mengatakan kandungan VCD itu benar. Selepas menontonnya saya dapat katakan muka memang mirip Anwar tetapi dari tengkuk ke bawah... dari segi tenaga dan aksinya bukan dia.

“Harapan saya perkara ini dihentikan dan mohon jangan disebarkan kerana ia mengaibkan keluarga dan anak dia,” katanya memaklumkan bersama rakan Exco akan buat tindakan seterusnya dan mencadangkan sesiapa yang menerima VCD membuat laporan polis sebanyak mungkin kerana perkara itu memalukan dan mendakwa ia perbuatan kolot.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Serdang, Superintenden Abd Razak Elias ketika dihubungi Sinar Harian mengesahkan menerima laporan itu.

Beliau berkata kes akan disiasat di bawah Seksyen 292 Kanun Keseksaan.

“Kita akan menjalankan siasatan termasuk menggunakan khidmat forensik untuk mengenalpasti siapa yang melakukannya.

“Malah kes akan disiasat dari segenap aspek dan mengikut semua perundangan sedia ada,” katanya.
SH

No comments:

Post a Comment