Tuesday, March 12, 2013

22 mayat ditemui di dua kampung



Ketua Forensik Bukit Aman, Asisten Superintendan Hussein Omar Khan (dua dari kiri) menunjukkan mayat-mayat pengganas yang dihantar ke Hospital Lahad Datu semalam.


LAHAD DATU - Selepas seminggu mati ditembak, mayat 22 pengganas Sulu yang terkorban dalam pertempuran dengan pasukan keselamatan di Kampung Tanjung Batu di sini dan Kampung Seri Jaya, Simunul, Semporna ditemui dan dihantar ke hospital untuk bedah siasat.
Daripada 22 mayat yang reput dan berbau busuk itu, 18 mayat pengganas tersebut ditemui di Kampung Tanjung Batu dan empat lagi ditemui di Simunul.
Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hamza Taib berkata, kesemua 22 mayat (tiada perempuan) itu telah dihantar ke Hospital Lahad Datu dan Hospital Tawau oleh pasukan forensik.
Bagaimanapun, menurut beliau, sembilan mayat pengganas Sulu yang ditemui reput dan berbau busuk di dalam sebuah kubur besar di Kampung Tanduo pada 6 Mac lalu tidak dikeluarkan.
Mayat disebut dipercayai akan dikebumikan di situ.
"Semua 18 mayat dari Kampung Tanjung Batu dihantar ke Hospital Lahad Datu manakala empat mayat yang ditemui di Simunul dihantar ke Hospital Tawau," kata beliau pada sidang akhbar di sini semalam.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0312&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_01.htm#ixzz2NKoImKRb 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment