Friday, July 26, 2013

BERITA YANG TIDAK AKAN DI SIARKAN DI MEDIA-MEDIA : 17 TENTERA AS TEWAS,20 CEDERA DALAM OPERASI OLEH MUJAHIDIN IMARAH ISLAM AFGHANISTAN DI GHAZNI.



GHAZNI -Sebuah operasi syahid yang dilancarkan oleh seorang Mujahid Imarah Islam Afghanistan (IIA) di Qarabagh, selatan Ghazni, Afghanistan telah menewaskan seramai 17 tentera AS dan mencederakan lebih kurang 20 lainnya, kata para petinggi(pegawai tinggi/barisan pemimpin) Mujahidin IIA.

Pada Selasa (23/7/2013) pagi, seorang Mujahid IIA yang hanya di kenali sebagai Mujahid Abdullah yang berasal dari wilayah Wardak membawa keretanya yang bermuatan bahan peledak ke arah konvoi militer AS yang dalam perjalanan mereka ke pusat distrik Maqur. Mujahid Abdullah mengendarai keretanya ke arah konvoi tentera AS tersebut dan kemudian terjadi ledakan besar.

Empat kendaraan berat militer yang mengangkut anggota-anggota musuh hancur hingga menewaskan dan mencedera sedikitnya 20 tentera AS.

Operasi ini adalah operasi yang paling mematikan bagi pasukan AS di provinsi Ghazni sejak awal Ramadhan BERSELANG SELI dengan operasi Khalid bin Walid yang dilancarkan Mujahidin sejak april lalu.Serangan syahid ini dilaporkan serentak dengan operasi Wardak yang menewaskan sekitar 14 tentera AS dan mencederai 6 lainnya pada Selasa (23/7) pagi.

Dipaut dari :Shahamat (Buletin Mujahidin IMARAH ISLAM AFGHANISTAN)
KETERANGAN GAMBAR : MUJAHIDIN IMARAH ISLAM AFGHANISTAN

No comments:

Post a Comment