Sunday, August 4, 2013

Ariel Shahron 'sang pembantai' mati selepas koma 7 tahun



RAMALLAH- Sang penjahat Ariel Sharon mati di hospital Soroka di bandar Be'er Sheva Israel, demikian laporan Abdillah onim, wartawan Indonesia di Gaza Sabtu (3/8/2013). Ariel Sharon mati setelah 7 tahun koma sebagai siksa di dunia dari Allah azza wa jalla kepadanya.

"Kami sudah melakukan tindakan perubatan yang terbaik buat Sharon tapi ternyata tidak boleh membuat Sharon sembuh mohon maaf kami tidak bisaberbuat apa-apa," kata doktor yang merawat Sharon.

Sharon dinyatakan mati 2 Ogos 2013. Kaum Muslimin menyebut Sharon adalah pembunuh. Pada tahun 2000 - 2002 Sharon telah membunuh lebih dari 9000 warga Palestin saat perlawanan intifadha pertama. Dia membuat kekacauan di dalam masjid Al-Aqsa dan membakar salah satu masjid dari tiga masjid yang disebut oleh lisan Nabi shallahu 'alaihi wa sallam.

Ketika menjabat sebagai PM Israel, Sharon membantai ribuan warga Palestin dengan kejam.

Ariel Sharon lahir 26 Februari 1928 di desa Kfar Malal, Palestin. Nama asli keluarga Cheinrman, orang tuanya adalah dari Yahudi Ashkenazi yang berhijrah dari Eropah Timur. Ayahnya lahir di Poland, sementara ibunya lahir di Rusia. Sharon adalah salah satu veteran politik dan tentera di kancah Israel. Dan Presiden kesebelas pemerintah Israel

Ariel Sharon, la'natullah fiddunya wal akhiroh.
 

No comments:

Post a Comment