Friday, August 22, 2014

Gambar Pesawat Yang Membawa Jenazah MH17

Posted 2014/08/22 by Ana Ghoib in Berita Harian
 


mh17 mas

Naib Presiden dan Ketua Komunikasi Strategik Malaysia Airlines (MAS) Datuk Najmuddin Abdullah hari ini memuatnaik gambar menyayat hati pesawat Boeing jenis 747 yang akan membawa balik 20 jenazah nahas MH17 ke Malaysia esok ke akaun Instagramnya.
Pesawat itu dengan kod penerbangan khas Mike_Papa_Sierra akan membawa kesemua jenazah warga Malaysia dan dijangka tiba di Kompleks Bunga Raya, Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada pukul 10 pagi esok.
“Mike Papa Sierra sudah ditugaskan untuk membawa anda pulang, ia satu perjalanan jauh dan juga satu rehat yang panjang. Ia telah menjadi satu tempoh yang emosi untuk ramai pihak.
“Ia juga amat meletihkan, tetapi kami akan terus kuat dan menunggu dirimu pulang, Anda akan disambut dengan penghormatan, seluruh negara mendoakan setiap seorang daripada kamu.
“Kamu tidak sepatutnya mengakhiri hidup sebegini tetapi kamu layak disambut dengan penuh penghormatan. Anda akan sentiasa dekat di hati kami, kami tidak akan melupakan anda.
“Saya selalu katakan kepada semua orang, kami akan mengingati kamu sepertimana kami mengenali mula mengenali kami tidak mengenangkan bagaimana kamu semua pergi meninggalkan kami.
“Biarpun tiada pengumuman akan kedengaran dalam pesawat nanti apabila hendak mendarat, saya ingin menyatakan sesuatu kepada anda “Selamat Pulang, Rakyat Malaysia,” katanya dalam kapsyen yang begitu sedih.
Esok kesemua 20 jenazah yang menaiki pesawat MAS, penerbangan MH17 yang terhempas di Ukraine akan disambut dalam satu Istiadat Penghormatan khas di Kompleks Bunga Raya sebagai menghormati semua jenazah berkenaan.
Sempena kepulangan jenazah itu, kerajaan mengisytiharkan esok sebagai Hari Berkabung Negara – Mynewshub.my

No comments:

Post a Comment