Friday, October 24, 2014

Video lucah lelaki mirip Azhar Idrus



AZHAR enggan memberi sebarang komen kepada wartawan selepas berceramah di Masjid At-Taqwa, Batu Enam, Kuala Terengganu malam tadi.


KUALA LUMPUR – Beberapa pihak menyarankan pendakwah terkenal, Ustaz Azhar Idrus, 50, tampil membuat laporan polis bagi membersihkan nama beliau ekoran penyebaran rakaman video lucah seorang lelaki mirip wajahnya di internet semalam.
Pengerusi Pertubuhan Sukarelawan Peguam Malaysia, Datuk Khairul Anwar Rahmat berkata, Azhar juga perlu melaporkan kejadian itu kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) kerana pihak berkenaan memiliki kepakaran untuk mengesan dalang yang mula-mula menyebarkan video tersebut.
“Jika video itu palsu, pihak yang melakukan perbuatan itu boleh didakwa mengikut peruntukan undang-undang,” katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.
Tambah Khairul Anwar, Azhar tidak perlu teragak-agak membuat laporan kepada pihak berkuasa kerana beliau merupakan seorang tokoh masyarakat serta pendakwah yang berpengaruh. Tindakan membuat laporan berkenaan dapat membersihkan nama beliau, terang Khairul Anwar.
Katanya lagi, penyebaran video tidak bermoral itu bukan melibatkan aspek undang-undang atau dosa pahala semata-mata, malah memberi kesan sosial kepada generasi muda yang mungkin cuba menirunya.
Gambar-gambar daripada klip video seks yang didakwa melibatkan lelaki mirip pendakwah itu dikatakan mula dimuat naik dalam sebuah blog kira-kira pukul 1 pagi semalam. Ia diikuti penyebaran video perlakuan seks berkenaan ke laman sosial termasuk WhatsApp. Video itu turut dimuat naik ke laman YouTube sejak petang semalam.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=1024&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_03.htm#ixzz3H0brUR4G 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment