Friday, March 20, 2015

Rafizi: Dapatkan jaminan bertulis BN sokong hudud


Ahli Parllimen Pandan, Rafizi Ramli mengajak rakyat mendesak perdana menteri dan timbalannya supaya menyatakan secara terbuka dan bertulis bahawa mereka menyokong pelaksanaan hudud di Kelantan dan akan menyokong Rang Undang-undang (RUU) Persendirian mengenainya jika dibawa ke Parlimen.
 
Katanya, Datuk Seri Najib Abdul Razak dan Tan Sri Muhyiddin Yassin juga perlu mengeluarkan arahan segera secara bertulis bahawa setiap ahli Parlimen dari Umno dan parti komponen BN yang beragama Islam wajib mengundi menyokong RUU itu jika dibawa ke Parlimen.

Jika komitmen tersebut tidak diperolehi, katanya, maka Umno dan BN akan terus menggunakan isu hudud itu untuk memecahkan Pakatan Rakyat .

"Jika itu berlaku, hudud tidak pun akan terlaksana dan rakyat akan terus dimangsakan akibat salah tadbir, penyelewengan dan budaya rasuah yang dibawa Umno dan BN," katanya.

Oleh itu, Rafizi yang juga setiausaha agung PKR menasihati pimpinan PAS supaya mendapat jaminan bertulis mengenai sokongan dari Umno dan parti komponen BN terlebih dahulu sebelum memutuskan untuk membawanya.

"Ini adalah penting untuk memastikan tiada muslihat dan tipu daya dari Umno dan BN yang pernah memangsakan PAS dengan menendang parti itu keluar dari BN dalam tahun 1977," kata Rafizi dalam satu kenyataan hari ini.

[Baca berita penuh/asal]

No comments:

Post a Comment