Thursday, August 19, 2010

Beri bukti pemimpin dalang aktiviti pelacuran: Musa




2010/08/19

SUBANG JAYA: Polis kesal dengan tindakan ahli politik Parti Keadilan Rakyat (PKR) M S Arjunan yang enggan memberi kerjasama dan menyembunyikan bukti berhubung dakwaan seorang timbalan menteri mendalangi kegiatan pelacuran kelas atasan.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan, berkata sikap ahli politik berusia 50-an itu hanya akan melewatkan proses siasatan yang sedang dijalankan.Kita sudah panggil ahli politik itu untuk diambil keterangan baru-baru ini berhubung dakwaan yang dibuatnya, namun dia gagal menjawab soalan dikemukakan. Jika betul apa yang didakwanya, kenapa enggan bekerjasama sebaliknya hanya cakap di luar (membuat sidang media).Kalau apa yang dia cakap itu betul, baru polis boleh buat kerja (jalankan siasatan). Jangan hanya berani cakap tetapi mangsa sendiri pun tidak mahu membuat laporan polis, katanya sambil enggan mengulas lanjut di mana dan bila soal siasat itu dijalankan.

Beliau berkata demikian selepas hadiri Majlis Penganugerahan Pangkat Secara Medan di perkarangan Balai Polis USJ 8 di sini, semalam.

Katanya, Arjunan seharusnya tahu bukti yang dimilikinya itu adalah penting bagi membolehkan siasatan lanjut dijalankan terhadap dakwaan yang dibuatnya.

Musa berkata, polis tetap akan menjalankan siasatan terperinci sebelum membuat keputusan sama ada akan membuka kertas siasatan atau tidak. 
Laporan polis berhubung dakwaan itu dibuat pihak ketiga baru-baru ini, sedangkan kes berkenaan didakwa dilakukan sembilan tahun lalu (sekitar 2000 dan 2001), katanya.

Sementara itu, Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk M Saravanan, berkata sebarang tindakan berhubung dakwaan beliau terbabit membekalkan pelajar kolej kepada golongan kenamaan bagi tujuan pelacuran hanya akan dibuat selepas siasatan polis selesai.

Saravanan yang juga Naib Presiden MIC berkata, beliau tidak mahu melayan Arjunan yang mencabar beliau mengemukakan saman fitnah bagi menafikan dakwaan itu.

Biar polis habiskan siasatan mereka dan saya akan tunggu keputusan polis untuk tindakan lanjut. Kenapa saya nak sibuk-sibuk? katanya kepada Berita Harian, semalam. 

No comments:

Post a Comment