Tuesday, July 10, 2012

Syi’ah: Ahlus Sunnah Lebih Hina Daripada Anjing

PERHATIAN : INI ADALAH KARANGAN SYIAH...JANGAN DIAMBIL SEBAGAI PANDUAN.!!!!

Terjemahan

Syi’ah: Ahlus Sunnah Lebih Hina Daripada Anjing


Daripada Ibnu Abi Ya'fur daripada Abu Abdillah a.s. katanya: “Jangan mandi daripada telaga yang berhimpun padanya sisa air mandian dari bilik mandi kerana padanya terdapat air mandian anak zina dan ia tidak akan bersih sehingga tujuh keturunan dan padanya juga terdapat air mandian nasibi[1] dan ia adalah yang paling buruk di antara keduanya. Sesungguhnya Allah tidak menciptakan makhluk yang lebih buruk dari anjing dan sesungguhnya nasibi adalah lebih hina di sisi Allah dari anjing”.

(Rujukan: Muhammad bin Ya’kob al-Kulaini al-Furu’ min al-Kafi jil. 3 hal. 14)

Kesimpulan:

Syi’ah menganggap Ahl as-Sunnah lebih hina dari anjing. Berdasarkan riwayat yang lain daripada imam maksum Syi’ah, kehinaan itu disebabkan tidak mempercayai imam dua belas sebagaimana pegangan Syi’ah.

================================

[1] Nasibi ialah gelaran yang diberikan oleh Syi’ah kepada Ahl as-Sunnah kerana nasibi bermaksud orang yang memusuhi Ahlul Bait di sisi Syi'ah. Orang pertama yang memusuhi Ahlul Bait di sisi Syi'ah ialah Abu Bakar as-Siddiq r.a. serta sahabat-sahabat r.a. dan golongan seterusnya yang memusuhi Ahlul Bait di sisi Syi'ah adalah Ahl as-Sunnah. Ini kerana Ahl as-Sunnah tidak mempercayai serta menganggap Ahlul Bait sebagaimana pegangan mereka.
 

No comments:

Post a Comment