Friday, August 13, 2010

Ugutan tidak melemahkan



SHAH ALAM - Tindakan menghantar surat dan peluru yang diterima Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara Tony Pua, dianggap beliau perbuatan pengecut. 

Tony kelmarin menerima bungkusan dan peluru yang dihantar dari Tangkak, Johor, ke Pusat Khidmat beliau di Damansara pada jam 4.30 petang. 

Apa yang menjadi tanda tanya ialah apakah punca sebenar individu tersebut melakukan tindakan sedemikian. 

“Saya tidak mengesyaki sesiapa tetapi perbuatan itu mungkin berhubung cadangan saya mengenai diskaun golongan kaya digunakan membantu golongan miskin dalam memiliki hartanah. 

“Saya mencadangkan diskaun tersebut supaya dapat dipertimbangkan kerajaan Selangor, tidak sangka ada pihak lain memutar belitkan isu itu sehingga saya menerima surat ugutan berserta sebutir peluru,” katanya kepada Sinar Harian, semalam. 

Menurutnya, Pakatan Rakyat berusaha menghapuskan kemiskinan secara lebih telus dengan mengurangkan diskaun tujuh peratus daripada pembeli hartanah mewah supaya dapat diberikan kepada golongan miskin. 

Berikutan menerima surat ugutan dan sebutir peluru itu, Tony membuat laporan di Balai Polis Damansara dan pada jam enam petang beliau pergi ke Jabatan Siasatan Jenayah, Mutiara Damansara untuk memberi keterangan supaya siasatan dapat dijalankan. 

Tony berkata, hanya orang pengecut sanggup melakukan perkara seperti itu kerana surat yang dihantar itu tidak bernama. 

“Saya tidak takut dengan ancaman itu, malah belum masanya lagi untuk memasang pengawal peribadi ini satu tindakan biadab kerana saya diugut untuk tujuan menafikan kebebasan rakyat,” katanya di laman Twitterny semalam.

No comments:

Post a Comment