Tuesday, June 28, 2011

Perbicaraan kes kematian Aminulrasyid ditangguh

SHAH ALAM: Perbicaraan kes Koperal Jenain Subi (gambar) yang didakwa menyebabkan kematian Aminulrasyid Amzah, 15, dalam kejadian tembakan di Seksyen 11, di sini, terpaksa ditangguhkan sehingga Jumaat ini.

Ini berikutan saksi pembelaan kedua, pakar siasatan tempat kejadian jenayah (CSI), Amidon Anan, 60, tidak dapat menyambung keterangan berikutan mengalami masalah kesihatan. Jenain, 48, didakwa menyebabkan kematian Aminulrasyid di Jalan Tarian 11/2, Seksyen 11, jam 1.10 pagi, 26 April tahun lalu.


Bapa kepada empat anak itu didakwa mengikut Seksyen 304(a) Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 30 tahun dan boleh didenda, jika sabit kesalahan.

Aminulrasyid disahkan maut akibat luka tembakan di kepala.


Pada prosiding lalu, Amidon yang juga bekas Ketua Unit CSI Makmal Forensik PDRM Kuala Lumpur berkata, beliau tidak terpengaruh dengan mana-mana pihak dalam memberikan pendapatnya berhubung siasatan dalam kes itu. Beliau yang pernah terbabit dengan siasatan kes pembunuhan berprofil tinggi, Canny Ong dan Altantuya Shaariibuu berkata, pandangannya sebagai saksi juga tidak berat sebelah.

myMetro | Perbicaraan kes kematian Aminulrasyid ditangguh

No comments:

Post a Comment