Thursday, July 21, 2011

Azab isteri along

KUANTAN: “Saya diperlakukan seperti anjing apabila pernah dipukul dan disepak hingga jatuh ke dalam longkang ketika pulang dari tempat kerja.

“Tidak cukup dengan itu, kelmarin saya hampir maut dipukul dengan alat renjatan elektrik ketika hendak ke rumah ibadat,” demikian rintihan seorang wanita yang mendakwa menderita mental dan fizikal apabila menjadi mangsa dera suami sendiri sejak dua tahun lalu.

Wanita berusia 28 tahun yang hanya mahu dikenali sebagai Si dari Tanah Putih, di sini, hanya mampu menyerahkan takdir hidupnya kepada Tuhan supaya dia tidak lagi berada di bawah ‘genggaman’ suami panas baran yang juga seorang along itu.

Sambil menitiskan air mata, ibu dua anak itu berkata, tragedi hitam episod hidupnya itu bermula pada Mac 2010 apabila suaminya yang berusia 35 tahun bertindak memukulnya hampir setiap hari tanpa alasan munasabah gara-gara dipengaruhi dadah syabu.


“Hidup saya bagai berada dalam ‘neraka’ apabila sering dipukul dan diugut, malah keluarga saya turut menjadi mangsa ugutannya. Kereta saya sudah beberapa kali dirosakkan hanya kerana dia tidak dapat memukul saya,” katanya.

myMetro | Azab isteri along

No comments:

Post a Comment