Tuesday, July 5, 2011

Ibu Angkat Harap Polis Dapat Tangkap Pembunuh Pelajar Perempuan Berusia 16 Tahun

JOHOR BARU: Ibu angkat kepada seorang pelajar tingkatan empat yang mati dibunuh dengan kejam meminta pihak polis berusaha sehingga tertangkapnya penjenayah tersebut.

Mayat Nurrahayu Qomarodin, 16, yang mati dibunuh dengan kejam telah ditemui di sebuah tanah perkuburan Hindu dekat Masai dalam keadaan terbakar dan dikerat-kerat.

"Nurrahayu sudah seperti anak kandung saya sendiri. Saya tidak menjangkakan sesuatu seperti ini boleh terjadi ke atasnya," kata Juliana Jumail, 35.

Menurut Juliana, Nurrahayu dan anak perempuan sulungnya berkawan rapat sejak mereka berusia 13 tahun kerana Nurrahayu sering kali bermalam di rumah mereka kerana kesempitan hidup.

"Bapanya sering bertukar pekerjaan dan tidak mempunyai pendapatan yang tetap dan saya tidak berasa keberatan langsung untuk menjaga Nurrahayu dan bapanya juga memberi restu dan izin," kata Juliana lagi.

Kata Juliana, sehingga ke saat ini, anak sulungnya itu tidak dapat menerima kenyataan yang kawan karibnya telah tiada.

"Dia banyak menghabiskan masa sendirian di dalam bilik dan enggan bercakap dengan sesiapa pun," kata Juliana lagi.

Sementara itu, Ketua Polis Seri Alam, Ruslan Zainuddin berkata, pihak polis masih menyiasat motif di sebalik pembunuhan kejam Nurrahayu.

"Setakat ini pihak polis telah menahan seorang lelaki berusia 46 tahun untuk membantu siasatan," katanya.

Lelaki yang ditahan itu yang bekerja sebagai seorang pengawal keselamatan mempunyai lapan rekod jenayah pada masa lepas termasuklah menyerang, menculik dan mencuri.

Polis juga katanya masih menunggu laporan bedah siasat.

Adalah dipercayai, mangsa pada mulanya menjadi sasaran rompakan tetapi bagaimanapun telah dibunuh, kemudian dikerat dan dibakar di sebuah kawasan terpencil di di Sungai Tiram dekat sini.

Saki baki mayatnya kemudian telah dibawa ke tanah perkuburan tersebut dan kemudian telah membakar mayat mangsa sekali lagi.

mStar Online
: Ibu Angkat Harap Polis Dapat Tangkap Pembunuh Pelajar Perempuan Berusia 16 Tahun

No comments:

Post a Comment