Sunday, August 28, 2011

Robert Mugabe bantu Gaddafi melarikan diri, didakwa dilihat di Zimbabwe sejak 24 Ogos lalu


http://keretaburuk12.blogspot.com/



HHRS 2.0 - Rekaan dalaman jet peribadi Mugabe. Rekaan gaya mewah. Mana-mana diktator di dunia ini adalah sama, menghabiskan wang rakyat.

Diterjemah dari fiqhislam

Gaddafi Melarikan Diri ke Zimbabwe dengan Pesawat Jet Pribadi Robert Mugabe
Muammar Kaddafi telah melarikan diri dari Libya ke Zimbabwe dengan menggunakan sebuah jet yang disediakan oleh Presiden Zimbabwe Robert Mugabe ketika pasukan pemberontak bergerak menuju wilayah asal pemimpin Libya yang digulingkan dari kekuasaannya ini.

Lawan politik Mugabe mendakwa perisik mereka melihatkedatangan Kaddafi di Zimbabwe dengan menaiki pesawat Tentera Udara zimbawe Rabu (24/8/2011) pagi. "Tidak diragukan lagi Kaddafi merupakan tetamu khas Mugabe," kata jurucakap Gerakan Perubahan Demokrasi pembangkang kepada harian The Sun.

Apabila meninggalkan Libya, Kaddafi dianggarkan bertolak dari pangkalan udara dari kawasan asalnya di bandar Sirte yang telah dibom oleh pesawat tentera Pertubuhan Perjanjian Atlantik Utara, NATO, dalam masa beberapa hari. Bunker persembunyian Kaddafi di berhampiran bandar tersebut telah dihancurkan dengan hujan peluru berpandu peluru berpandu yang dimuntahkan oleh beberapa jet Tornado, Jumaat (26/8/2011)

No comments:

Post a Comment