Thursday, September 23, 2010

Pemuda rayu pampasan




JOHOR BAHRU – Seorang pemuda dari Skudai Kiri, di sini, masih mengharapkan belas ihsan dari sebuah syarikat untuk membayar pampasan selepas mengalami kecederaan teruk pada anggota badannya ketika sedang bekerja. 

Mohd Faizul Abu Bakar, 29, yang bekerja sebagai kontraktor perumahan terjatuh dari tingkat tiga sebuah bangunan ketika sedang memasang atap dipercayai kerana hilang keseimbangan dalam kejadian pada awal bulan Januari lalu. 

Akibat daripada kejadian itu, beliau terpaksa dibawa ke Hospital Sultan Ismail (HSI), di sini, bagi mendapat rawatan segera berikutan mengalami kecederaan parah di bahagian kepala, patah tangan kiri, usus perut membengkak dan tulang punggung retak. 

Beliau kini terlantar di Pusat Jagaan Warga Emas Islam Nur Ehsan yang sanggup memberinya tempat tinggal bermula 5 Syawal lalu, selain menjaga keperluannya sebagai pesakit kronik. 

Anak keenam daripada tujuh adik beradik itu ketika ditemui Sinar Harian di Pusat Jagaan Warga Emas Islam Nur Ehsan, Kempas Baru, di sini, melahirkan rasa syukur kerana masih mampu hidup walaupun mengalami kecederaan serius akibat kecelakaan berkenaan. 

Bagaimanapun, Mohd Faizul tetap berharap syarikat yang mengupahnya untuk kerja membina dan menyelenggara bangunan terbabit di salah sebuah kawasan sekitar Pasir Gudang dapat membayar pampasan untuknya bagi menjelaskan bil rawatan hospital dan perubatan. 

No comments:

Post a Comment