Friday, October 3, 2014

Azmin nafi serang Khalid Ibrahim


Oleh Muhammad Saufi Hassan
Gombak: Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali menegaskan bahawa tindakannya membekukan bank akaun Skim Mesra Usia Emas (SMUE) Parlimen Bandar Tun Razak dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pelabuhan Klang adalah prosedur biasa pentadbiran kerajaan negeri.

Beliau menjelaskan bahawa program berkenaan tidak dihentikan, namun pentadbiran kerajaan negeri hanya menghentikan penyaluran wang kepada ahli Parlimen atau Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) di kawasan berkenaan saja.


"Saya tidak menyerang mana-mana individu baik Tan Sri Khalid Ibrahim atau sesiapa saja. Ini amalan biasa. Dulu pun Tan Sri (Khalid Ibrahim) pernah melakukan tindakan sama ketika salah seorang ADUN Pelabuhan Klang keluar parti.

"Begitu juga yang terjadi sekarang. Beliau (Khalid) adalah ADUN bebas dan kita menghentikan penyaluran dana kepadanya tetapi program tetap diteruskan," katanya selepas hadir Program Turun Padang di Pejabat Daerah dan Tanah Gombak, di sini, sebentar tadi.


Mohamed Azmin turut menegaskan bahawa tindakan menyerang peribadi seseorang adalah tindakan politik kotor dan beliau tidak akan berbuat demikian seperti yang didakwa sebelum ini.

Artikel ini disiarkan pada : 2014/10/03

No comments:

Post a Comment