Friday, October 3, 2014

MH17: Upacara bertafakur satu minit bagi hormati jenazah



Oleh Huzaimi Abd Ghafar Dan Ikmal Ismail

Keranda mangsa tragedi MH17 yang dibaluti Jalur Gemilang dibawa keluar dari pesawat, pada majlis sambutan kepulangan itu di Kompleks Bunga Raya, KLIA, Sepang, pagi ini. - Foto Khairull Azry Bidin
SEPANG: Hadirin pada Istiadat Penghormatan Jenazah Tragedi MH17 di Kompleks Bunga Raya, Lapangan Terbang Kuala Lumpur (KLIA) itu bertafakur selama seminit pada jam 8.58 pagi sebagai penghormatan kepada lima jenazah tragedi MH17 yang tiba ke tanah air pagi ini.
Hadir pada majlis itu ialah Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein; Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Liow Tiong Lai; Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Rohani Abdul Karim.

Pengusung jenazah membawa keranda mangsa tragedi MH17 yang dibaluti Jalur Gemilang, pada majlis sambutan kepulangan itu di Kompleks Bunga Raya, KLIA, Sepang, pagi ini. - Foto Khairull Azry Bidin
Kumpulan keenam mangsa tragedi MH17 yang dibawa pulang dari Belanda hari ini membabitkan lima jenazah iaitu ahli keluarga terakhir keluarga Allahyarham Tambi Jiee, Allahyarham Muhammad Afruz Tambi, Liew Yaw Chee, Lee Kiah Yeen, Meling Anak Mula dan Mathew Ezekial Sivagnanam.
Penerbangan MH17 dari Amsterdam ke KLIA ditembak jatuh di timur Ukraine pada 17 Julai lalu, menyebabkan semua 298 penumpang dan anak kapal termasuk 44 rakyat Malaysia terkorban.
bharian

No comments:

Post a Comment