Saturday, July 9, 2011

2 beradik maut jatuh longkang


 ARIF Hidayatullah  (kanan) dan  Aqhari Aqwa  yang lemas dihanyut arus deras dalam longkang di Seremban 2, semalam.
ARIF Hidayatullah (kanan) dan Aqhari Aqwa yang lemas dihanyut arus deras dalam longkang di Seremban 2, semalam.


Mangsa dibawa arus ke kolam takungan

SEREMBAN: Seorang ibu tidak menyangka kepetahan anak lelakinya berusia 7 tahun mengucapkan rasa sayang, menjadi ucapan terakhir apabila budak itu dan abangnya, maut selepas terjatuh dalam longkang dan dibawa arus deras di Seremban 2 di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 12.45 tengah hari itu, Aqhari Aqwa Saprudin, 8, dan Arif Hidayatullah, 7, lemas selepas terjatuh dalam longkang sedalam lebih satu meter itu.
Difahamkan, dua murid Sekolah Kebangsaan Wawasan itu tergelincir ke dalam longkang yang terletak di luar sekolah ketika dalam perjalanan pulang ke rumah.
Mayat Arif Hidayatullah ditemui kira-kira jam 2.40 petang oleh pasukan penyelamat di sebuah kolam takungan air yang terletak kira-kira 100 meter dari lokasi kejadian yang disusuli penemuan mayat Aqhari Aqwa, di lokasi sama, kira-kira dua jam kemudian.

Ibu mangsa, Azmalina Kanuit, 46, berkata pada malam kelmarin, dia berasa pelik apabila Arif Hidayatullah tiba-tiba memeluknya sambil berkata: “Mak, adik sayang emak sangat.

“Pada malam itu juga saya lihat Aqhari Aqwa seperti tidak senang duduk dan sering bertukar tempat tidur beberapa kali.

“Saya tidak sangka kelakuan mereka adalah tanda mereka akan tinggalkan saya selamanya,” katanya.
Saksi kejadian yang juga guru sekolah mereka Zulhelmi Abdul Wahab, 26, berkata, dia sedang bertugas di bengkel sebelum terdengar jeritan kanak-kanak meminta tolong.

“Saya ternampak seorang murid lelaki memegang seseorang di dalam longkang namun apabila saya ke lokasi itu saya dapati mereka sudah dihanyutkan arus,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini, semalam. Berita Harian Online | 2 beradik maut jatuh longkang

No comments:

Post a Comment