Wednesday, July 6, 2011

Peragut diberkas dengan badan penuh najis kerbau

ALOR GAJAH: Seorang peragut bernasib malang apabila diberkas dalam keadaan seluruh badannya bersalut najis kerbau di kawasan berpaya selepas meragut beg tangan seorang pelajar sebuah kolej di Kuala Sungai Baru, di sini, Ahad lalu.

Dalam kejadian sekitar 6.15 petang itu, lelaki berusia 20-an tahun itu diberkas sepasukan polis bersama anggota Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) tidak lama selepas mangsa yang diragut membuat laporan polis.

Malah, tindakan lelaki tersebut bersama dua rakannya yang masih bebas seolah-olah mengundang padah kerana melakukan kegiatan jenayah itu berhampiran balai polis.

Mangsa, Cik Nor Azma Sarif, 19 tahun, berkata ketika kejadian, beliau bersama rakannya, Cik Nor Laila Mohd Nor, 22 tahun, dalam perjalanan menaiki bas dari Masjid Tanah ke asrama mereka di Kuala Sungai Baru.

'Saya duduk di kerusi berhampiran tangga, manakala rakan saya duduk berasingan dan apabila sampai berhampiran Klinik Kesihatan Kuala Sungai Baru, ada penumpang menekan loceng untuk turun.

'Saya perasan tiga lelaki hendak turun dan lelaki yang terakhir itu tiba-tiba meragut beg saya dan terus melarikan diri,' kata Cik Nor Azma.

Menurutnya, beliau terkejut dan terus menjerit meminta tolong, menyebabkan tiga lelaki itu berlari ke arah belukar berhampiran.

Selepas menerima laporan mangsa, polis dengan segera bertindak memberkas suspek.

Suspek tersebut dikatakan terjatuh dalam paya yang dipenuhi najis kerbau ketika melarikan diri. -- Harian Metro.

Cyberita Online Luar Negara

No comments:

Post a Comment